قوانین و مقررات

قوانین و شرایط دریافت خدمات:


1. پرداخت هزینه پیام برای هر سفارش بر عهده خریدار می باشد و در صورت عدم استفاده خریدار از هر یک از سرویس های درخواستی خود ؛ اعم از اینکه خریدار کلا سرویس را مورد استفاده قرار نداده است و یا پیام کوتاه ارسال ننماید و یا اینکه مقداری از آن را مصرف نماید و بخشی از آن را مصرف ننماید و مابقی موجود باشد ، تمام موارد مذکور به عنوان پنل مصرف شده محسوب می گردد و به همین دلیل ، هیچ گونه وجهی به خریدار عودت داده نمی شود .
2. خریدار مسئولیت نظارت بر محتوای پیامکی گره های متعلق به خود را می پذیرد .
3. خریدار مجاز به ارسال پيامك بصورت ناشناس نمي‌باشد (پيام ناشناس پيامي است كه گيرنده پيام در زمان دريافت، قادر به شناسايي هويت فرستنده پيامك نباشد). متعهد موظف است هويت شخص ارسال‌كننده پيامك را اعم از حقيقي و حقوقي احراز نمايد ؛ تا در مواقع لزوم، امكان شناسايي و معرفي وي به مراجع ذي‌صلاح وجود داشته باشد. مسئولیت کلیه عواقب ارسال پیامک ، به صورت ناشناس ، از جمله خسارات وارده و پرداخت جریمه های اعمال شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه کشور و یا سایر مراجع ذی صلاح قانونی به سرویس دهنده، بر عهده متعهد می باشند و سرویس دهنده از این حیث مسئولیتی نخواهد داشت. متعهد مکلف به ابراء ذمه سرویس دهنده می باشد.
4. خریدار موظف به رعایت ضوابط، استانداردها و دستورالعمل های ابلاغی حال و آینده از سوی سرویس دهنده، شرکت ارتباطات سیار و دیگر مراجع ذی صلاح قانونی و قضایی می باشد.
5. مسئولیت ارسال هرگونه پیامک اعم از تجاری ، تبلیغاتی و غیره ، بر عهده خریدار می باشد و چنانچه خساراتی به کاربران، یا سرویس دهنده وارد شود ، مسئول جبران خسارات وارده می باشد.
6. خریدار، متعهد گردید كليه قوانين و مقررات مصوب کشور را در هر زمان ، در استفاده از موضوع تعهدنامه رعایت نماید ؛ و چنانچه در آينده براي ارسال پيام‌ها از طریق پنل پیامکی ، به هر دلیل ، قانون و یا مصوبه و یا دستور العملی ولو از طرف شرکت وضع گردد ، آن را رعایت نموده و اجرا نمايد.
7. چنانچه بعد از وضع قانون و یا مصوبه ای ، براي ارسال ، كاربر دريافت کننده ی پیامک ، متحمل پرداخت شارژ (Receiving Party pays) شود، خریدار متعهد به پرداخت و جبران آن مي‌باشد.
8. خریدار پاسخ‌گوي مشتريان خود بوده و تمامی مسئولیت های خود را در قبال مشتریان خود خواهد داشت .
9. خریدار کلیه مسئولیت های ناشی از ارسال پیامک را برعهده می گیرد و در صورتیکه از ارسال پیامک خسارتی به هر یک از مخاطبان متعهد وارد آید ؛ جبران تمامی خسارات بر عهده متعهد می باشد .
10. در صورتيكه خریدار متقاضي ارسال پيام كوتاه به صورت رمز شده و يا سرويس هاي مازاد برسرويس عمومي ارسال پیامک و پنل پیامک را درخواست نمايد ، باید بصورت جداگانه ، و در تعهدنامهي ديگر، از خدمت مورد نظر استفاده نماید ؛ فلذا سرویس های اختصاصی پیامکی با قيمت كارشناسي سرویس دهنده خواهد بود .
11. خریدار ، متعهد می گردد قبل از ارسال پیامک ، تمامی محتواي پيامک ها را با اصول زير مطابقت دهد؛ فلذا در صورت ایجاد تخلف اعم از فعل و یا ترک فعل، مسئولیت کلیه عواقب و آثار احتمالی برعهده خریدار بوده و خریدار مسئول جبران خسارات وارده خواهد بود .
12. در صورتیکه هرگونه محتوای ارسالی از سوی خریدار و همچنین محتوای پیامک هایی که از طرف مراجع ذیصلاح از قبیل اپراتورهای مخابراتی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قوه قضائیه و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی و قضایی ؛ مخالف نظم و اخلاق حسنه و غیر قانونی و غیر شرعی، تشخیص داده شود و یا موجب ورود خسارت ، لطمه به حیثیت سرویس دهنده گردد ؛ سرویس دهنده مجاز است از ارسال هرگونه محتوای پیامکی ممانعت به عمل آورد و در صورت ارسال، متعهد ملزم به جبران خسارت می باشد.
13. خریدار ، با انعقاد این تعهد نامه، کلیه ی اطلاعیه هایی را که در سایت سرویس دهنده و پنل اختصاصی متعهد ، قرار می گیرد و یا از طریق فکس ، یا پیامک و یا ایمیل برای متعهد ارسال می گردد را به صورت کامل و با علم و اطلاع پذیرفته و متعهد به اجرای تمام مفاد آن می باشد .
14. به موجب این تعهدنامه ، خریدار ، متعهد گردید تا در صورتیکه قصد ارسال بیش از 1 میلیون پیامک را دارد ؛ این امر را 24 ساعت قبل از ارسال پیامک ؛ از یکی از دو طریق تماس تلفنی و نمابر به سرویس دهنده اعلام نماید .
15. خریدار فقط می تواند به میزان هزینه واریز شده به حساب سرویس دهنده درخواست شارژ نماید و سرویس دهنده هیچ مسئولیتی برای ارسال پیامک بیش از هزینه ی پرداخت شده از سوی متعهد نخواهد داشت .
16. خریدار ، متعهد گردید که در ارسال پیامک ، فقط از برند و نام تجاری خود استفاده نماید و متعهد اقرار نمود که حق استفاده از برند و نام تجاری سرویس دهنده را نخواهد داشت.
17. خریدار ، متعهد گردید که فهرست مصاديق محتوای مجرمانه موضوع ماده 21 قانون جرايم رايانه اي را در استفاده از موضوع تعهدنامه رعایت نماید. (پیوست تعهدنامه )
18. خریدار ، متعهد گردید که در ارسال پيام‌هاي تجاري ، از Header هاي فريبنده ، جهت مخفي نمودن هويت فرستنده ، عناوين موضوعي اشتباه يا گمراه‌كننده و غیره ، استفاده ننمايد.
19. به موجب این تعهدنامه، خریدار ، متعهد گردید تا اقدامات لازم را جهت بررسی و تایید احراز هویت تمامی مصرف کنندگان نهایی انجام دهد و مسئولیت تایید قرادادهای نمایندگان خود با مشترکین نهایی را بر عهده گیرد ؛ فلذا در صورت بروز هرگونه مشکل و یا ورود خسارت ناشی از عدم رعایت موارد فوق، کلیه عواقب و آثار احتمالی برعهده متعهد بوده و جبران خسارات وارده نیز بر عهده متعهد خواهد بود .
20. با توجه به ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی، مبنی بر در نظر گرفتن تمهیدات و تدابیر لازم در خصوص جلوگیری از اقدامات تفرقه افکنانه و اهانت به مقدسات اهل سنت ؛ متعهد، متعهد گردید که تمهیدات و تدابیر لازم را جهت کنترل و انجام ممیزی محتوا در این خصوص انجام دهد .
21.خریدار ، متعهد گردید که از نماینده های خرده فروش خود ، جهت حصول اطمینان از انجام فرآیند ممیزی محتوا و نیز اطلاع رسانی به آنان جهت عدم ارسال محتواهای ممنوعه و رعایت تمامی آیین نامه ها و موارد مذکور در این تعهدنامه ؛ تعهدنامه های لازم را اخذ نماید
22. خریدار ، متعهد گردید که بستری را برای مدیریت شکایات و سیستم ticketing و دسترسی همراه اول به سامانه مربوطه جهت حصول اطمینان از انجام پاسخگویی سریع و دقیق به شکایات و اشکالات مربوطه ، فراهم نماید .
23. خریدار ، متعهد است در صورت درخواست سرویس دهنده، در خصوص ارائه اطلاعات کامل تعهدنامه های مشترکین یا اشخاص ثالث که پیامک ارسال نموده اند، اقدام نماید و گزارش آن را به سرویس دهنده ارائه نماید.
24. خریدار نسبت به امنيت استفاده از سرويسهاي ارائه شده توسط سرویس دهنده به وی ، شخصا مسئول بوده و در صورت سوء استفاده از سرويس هاي متعهد توسط كارمندان وی يا اشخاص غير مرتبط ، مستقيما متعهد مسئول مي باشد.
25. خریدار ، متعهد گردید که در برابر هرگونه اعتراض و ادعای احتمالی مشترکین یا اشخاص ثالث در خصوص محتوای پیامکها یا پیامدهای ناشی از نشرغیرقانونی آنها پاسخگو بوده و چنانچه انتشار پیامی خلاف قوانین و آیین نامه های مربوطه انجام گیرد ؛ متعهد اقرار می نماید مسئولیت حضور، پاسخگویی و دفاع در مراجع قضایی برعهده وی خواهد بود و متعهد مکلف گردید که در مراجع قضایی ، سرویس دهنده را در این خصوص بری الذمه نماید.
26. در صورت بروز مشكل در ارائه خدمات موضوع تعهدنامه، متعهد مکلف است به محض آنکه مشکل در استفاده از پنل پیامکی برای وی پدیدار گردید ؛ مسئله را حداقل به دو طريق از سه طريق، پيام كوتاه، پست الكترونيك و يا نمابر، به سرویس دهنده اعلام نمايد.
27. در صورتی که متعهد از هر یک از تعهدات مذکور در این تعهدنامه تخلف نماید مکلف به جبران خسارات ایجاد شده می باشد.
28. خطوط مجازی پیامک ارائه شده به متعهد به صورت سالیانه بوده و با هزینه توافق شده جهت تمدید قابل تمدید برای یک سال دیگر خواهد بود و در صورت عدم تمدید تعهدنامه از جانب سرویس دهنده لغو خواهد شد.
29. خریدار نمی تواند با رقم های غیر متعارف در بازار پیامک نسبت به فروش اقدام نماید ( حداکثر 20 درصد بیشتر از رقم خرید ) و در صورت مشاهده تعهدنامه لغو خواهد شد. همچنین در صورت ارائه خدمات رایگان نرم افزاری و وب سرویس توسط سرویس دهنده جهت ارسال پیامک، متعهد نمی تواند از مشترکین خود مبلغی اخذ نماید.
30. در صورت تغییر در آدرس ، تلفن تماس ثابت و همراه می بایست متعهد تعهدنامه به صورت کتبی به سرویس دهنده تعهدنامه اعلام نماید. لازم به ذکر است در صورتی که سرویس دهنده تعهدنامه مطلع شود که متعهد تعهدنامه تغییری در تلفن تماس و یا آدرس داشته و اطلاعی به سرویس دهنده نداده است، می تواند تعهدنامه را فسخ و تمامی مسئولیت قطع ارسال پیامک به عهده متعهد خواهد بود.
31. خریدار ، در تمامی ساعات می بایست به سرویس دهنده تعهدنامه بر اساس اطلاعات تماس داده شده در تعهدنامه پاسخ گو باشد و در صورت عدم پاسخ گویی متعهد، تعهدنامه به تلفن ثابت و همراه بعد از گذشت 24 ساعت اداری سرویس دهنده می تواند سرویس را فسخ و تمامی مسئولیت قطع ارسال پیامک به عهده متعهد خواهد بود.
32. خریدار می بایست مجوزهای قانونی کسب خود را از سازمان های مربوطه اخذ نموده و در صورت ارائه خدمات به دیگران در نظر بگیرد، و حق استفاده از اطلاعات سرویس دهنده تعهدنامه را در کسب و کار خود نداشته و نمی تواند از اطلاعات اقتصادی، مالی و برند سرویس دهنده تعهدنامه استفاده نماید و در صورت تخلف پیگرد قانونی خواهد داشت.
33.خریدار در صورت خروج از کشور و یا سفر به خارج از کشور می بایست نماینده مشخصی را به صورت کتبی در مدت زمانی که در کشور حضور ندارد به سرویس دهنده تعهدنامه اعلام نماید. در غیر این صورت تخلف از اجرای دستور العمل تعهدنامه بوده و سرویس دهنده می تواند تعهدنامه را فسخ نماید. و تمامی مسئولیت قطع سرویس مشتریان متعهد به عهده خریدار خواهد بود.
34.ارسال هرگونه پیامک تبلیغاتی به صورت وب سرویس از خطوط خدماتی تخلف بود و در صورت مشاهده خط مسدود و متعهد می بایست مبلغ 100.000.000 ریال بابت تخلف به سرویس دهنده پرداخت نماید و همچنین بابت هر ارسال مبلغ 1000 ریال اخذ خواهد شد. همچنین در صورت جریمه و یا شکایت احتمالی از طرف سازمان تنظیم مقررات،همراه اول و سایر اپراتورهای تلفن همراه و مراجع قضایی متعهد پاسخ گو خواهد بود.
35. خطوط خدماتی نمی بایست به صورت اشتراکی بین چند کاربر استفاده گردد.
36. در صورتی که متعهد از خطی که در این تعهد نامه ارائه نشده است و بعد از این تعهد نامه درخواست استفاده دهد شامل قبول و اجرای تمام مفاد این تعهد نامه خواهد شد.

سایر شرایط:

متعهد نمی تواند از شماره پیامکی که به وی اختصاص داده شده است ، برای موارد زیر استفاده نماید :

1. خدمات جهت جمع آوری اعانه ، صدقه ، خیریه ، نیکوکاری و موارد مشابه
2. اخذ وجه و داد و ستد مالی و فعالیت های تجاری از طریق تلفن طرف (M-Commerce)
3. شارژ نمودن مشترکین سرویس دهنده و ارائه سرویس به غیر از خدمات متنی مبتنی بر پیامک
4. ارائه خدماتی که انتقال محتوی و رسیدن محتوای پیامکی به مقصد را تضمین نمایند.
5. تبلیغ نام و خدمات سایر اپراتورها
6. انتقال محتواهای مربوط به کالاها و خدمات ممنوعه ، غیر قانونی و غیر مجاز.
7. انتقال محتوا غیر مجاز مربوط به رقابت های انتخاباتی .
8. فروش محتوا به مشترکین
9. پیش فروش زمین و یا آپارتمان
10. برنده شدن بن کالا و یا تبلیغات فریبنده در ارسال پیامک
11. ارسال شماره کارت در متن پیامک
12. ارسال پیامک از طرف ارگان خاص بدون معرفی نامه
13. ارسال لینک بدون اخذ هماهنگی و تایید محتوای سایت
14. ارسال متون تبلیغاتی از خط خدماتی و یا نامرتبط بودن ارسال با عنوان های متعهد شده در فرم تعهد نامه
15. ارائه خدماتی که نیاز به معرفی نامه نمایندگی و یا مجوز فعالیت دارند.
16. زمان ارسال نامناسب ( زمان ارسال از خطوط بین ساعت 9 الی 22:00 می باشد. ) ( در صورتی که مصرف کننده تقاضای دریافت پیامک نداده باشد)

محتوای پیامک ها باید با اصول و ضوابط زیر مطابق باشد .

1 با اصول و مباني دين اسلام و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مغايرت نداشته و در تضاد نباشد.
2 باعث تشويش اذهان عمومي نگردد.
3 مخل نظم و آرامش حاكم بر جامعه نباشد.
4 به اخلاق حسنه حاكم بر جامعه آسيب نرساند.
5 با سياست‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي كشور مغايرت نداشته باشد.
6 مغایر با اصول انتخاباتی و قوانین حاکم بر جامعه نباشد.
7 عدم تحريك ، تشويق ، ترغيب ، تهديد یا دعوت به فساد و فحشاء و ارتکاب جرایم منافی عفت یا انحرافات جنسی. ( قانون جرائم رایانه ای و ماده 639 قانون مجازات اسلامی)
8 عدم اشاعه فحشاء و منكرات در جامعه . ( بند2 ماده6 قانون مطبوعات )
9 عدم انتشار ، توزیع و معامله محتواي خلاف عفت عمومی. ( مبتذل و مستهجن ) ( بند 2 ماده 6 قانون مطبوعات و ماده 14 قانون جرائم رایانه ای ) 4. تحريك ، تشويق ، ترغيب ، تهديد يا تطميع افراد به دستيابي به محتويات مستهجن و مبتذل. ( ماده 15 قانون جرایم رایانه ای )
10 عدم اهانت به امام خميني ( ره ) و تحريف آثار ايشان ( ماده 514 قانون مجازات اسلامی )
11 عدم اهانت به مقام معظم رهبري ( امام خامنه ای ) و سایر مراجع مسلم تقليد ( بند 7 ماده 6 قانون مطبوعات )
12 عدم انتشار محتوا عليه اصول قانون اساسي. ( بند 12 ماده 6 قانون مطبوعات )
13 عدم فاش نمودن و انتشار غیرمجاز اسرار نيروهاي مسلح. ( بند 6 ماده 6 قانون مطبوعات )
14 عدم فاش نمودن و انتشار غیرمجاز نقشه و استحكامات نظامي.

(بند 6 ماده 6 قانون مطبوعات)

15 عدم انتشار هرگونه محتوا با هدف ترغیب و تشویق مردم به تحریم و یا کاهش مشارکت در انتخابات (بند 3 و 8 ماده 66 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 46 آیین نامه اجرایی آن)
خریدار متعهد است کلیه ضوابط محتوایی نشر دیجیتال (ضوابط ارائه محصولات فرهنگی دیجیتال) را رعایت نماید:
انتشار محتوای دیجیتال که به شرح دیل ، مخل مبانی اسلام و حقوق عمومی باشد ممنوع است:
16 انتشار محتوای الحادی و مخالف موازین اسلامی و اهانت به اسلام و مقدسات آن.
17 تخریب هویت ملی و تمسخر باورها ، آیین ها و زبان های دینی.
18 ترویج مادی گرایی فلسفی و اخلاقی، اندیشه ها و جریان های مخالف با جهان‏بینی اسلامی.
19 ترویج ناهنجاری های اجتماعی، منبهات فرهنگی و خرده فرهنگ های مغایر با ارزش های جامعه.
20 تبلیغ و ترویج فرقه های انحرافی، عرفان های کاذب و سبک های زندگی مخالف با شریعت اسلامی.
21 اشاعه فحشاء و منکرات و انتشار هرگونه محتوای خلاف اخلاق و عفت عمومی.
22 تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران و ضدیت با استقلال کشور.
23 تبلیغ نظام های استکباری استبدادی و گروه های محارب و غیر قانونی.
24 اخلاق و تشکیک در وحدت ملی و انسجام اسلامی.
25 توهین، تخریب، افتراء یا هجو نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی که حفظ حرمت آنها از نظر شرع و قانون لازم است.
26 تحریک تطمیع، تهدید و یا ارائه روش های ارتکاب اعمال غیر قانونی.
27 تسهیل و ترویج روش های ارتکاب جرایم رایانه ای.
28 نشر محتوای مخل اقتصاد کشور و فعالیت های تجاری و مالی غیر قانونی.
29 نشر اکاذیب، محتوای خلاف واقع و تحریف حقایق مسلم دینی و علمی و وقایع مهم تاریخی.
30 انتشار محتوایی که موجب ضرر به سلامت جامعه، خانواده و شخصیت کودک و نوجوان باشد.

تبصره: موارد ذیل از شمول بندهای مذکور در ماده چهارم خارج است:

الف. تحقیقات علمی و استدلالی در زمینه مکاتب الحادی که فاقد موضع گیری های تبلیغی و ترویجی باشد.
ب. تبیین مسائل مورد نیاز جامعه در زمینه های اخلاقی و جنسی ، به دور از تحریک و ابتذال و به شیوه های علمی جهت آموزش، شناخت و انتقال پیام های مثبت و عبرت آموز.
ج. بیان کاستی ها و نارسایی های نظام جمهوری اسلامی ایران با هدف شناخت دقیق مسائل و دستیابی به راه حل مناسب و سازنده ، با بیانی استدلالی و بدون تهمت و افتراء.
د. نقد و نفی آداب و سنن غلط و انحرافی به قصد اصلاح و بدون شائبه سیاسی.
ه. طرح مواضع فکری و عملی مخالفان انقلاب به منظور بررسی عالمانه.
و. انتشار محتوای علمی و استدلالی و عقیدتی که محرک احساسات منفی و مخل وحدت میان اقوام و فرق مختلف کشور نباشد.
ز. آوازها و نواهای محلی و ملودی های آموزشی که پاره ای از فرهنگ هایی محلی و فلکلور محسوب شده و مغایر با هنجارهای ایران اسلامی شناخته نشده باشد